Protected: Rocking the rentals.

This content is password protected. To view it please enter your password below:

Protected: Okay…nagging received!

This content is password protected. To view it please enter your password below:

Life in the cheap lane.

You know in the past few months I’ve narrowed my “blog reading list” down to less than a handful.  I pared it down to the core peeps,  ya know the ones that really, really matter? They are a good sampling of things across the world, which gives me a good over all perspective of how the world is doing, I feel.  It’s not the usual spin that the newspapers put in or the spin that the television news people put on..it’s what’s happening to the average everyday person.  Of late, I have noticed these things:

The price of food is rising.

The price of energy is rising

The lack of employment is rising.

The lack of health is rising.

The thing is….there is very little people can do about it.  I’ve come to the conclusion that the world is in one of it’s transitional phases…and truly there is nothing to be done because the world now runs on a total financial based structure. Bottom line..there is not enough money coming back to the people for them to spend to keep the economies going.

If any of you have read your Roman history…you will see…we are now starting the beginning of the deline and fall of the Roman Empire.  The parallels are staggering!

Acheron…need I say more????

Yes, it’s here…finally. After waiting for four years for the author to decide to write the story and one year for it to be published…it’s been a very, very, very long haul.

Funny thing is…now that I have it…I’m afraid to start reading it! Stupid,huh? I’ve been waiting for this for sooooo long that I’m afraid of what’s between the covers of it! Muahahahaha….yeah…again…stupid of me. I will read it of course, I’m just working my way up to it.

I’m thinking of starting on my CPH again. I finally found it (it was stashed in a bag)…but that’s not till the weekend…it’s gonna be really hot here till then and I’m not putting wool on my lap!!! I’ll wait till it drops back into the 70’s again. I might frog it and just start over cause I have kinda forgotten where i was on it? Or I could just study the pattern and see where I end up at? I’ll have to see…I don’t think I got that much done on it as it were? I really do need to knit the thing, I could use a new sweater and a sweater hoodie would be really great.

We are finishing up another module in school which means all that freaking out about tests is about to begin again! Yep..I have another pricey test to attempt…gah..this is certainly nerve wracking to say the least. I passed the first one so it goes to figure I should be able to pass this one, right? But, we all know me and I rarely do anything like anyone else does…so we will see. I know I will be studying my ass off for it though.

So,now…I think I’m gonna start Acheron..might as well…I know I’m gonna do it..so might as well just open it up and get started with it. Wow…two highly anticipated releases in less than a week….not sure if my heart can take it…and the cool thing..both are hardbacks…not a paperback in the bunch! LOL!

Okay..I’m so back!

Hmm…wonder if anyone reads this thing?  I’m back…I’m back from my blogging slump..although to be honest..nothing interesting is going on in my life.  My life is rather boring, truthfully.

I now have a den again.  Yep…the second bedroom is a den once again..w00t!  I’m so excited.  This time around…I’m laying it out different, it’s going to be more of a “workroom” than a den. I’m only putting in bookcases, my desk, sewing cabinet, cutting table and tv stand in there this time.  No bed, just a chair or two. I’ve worked it out on paper and it looks very fuctional..I’m kinda of excited about it.

School is progressing well….still plugging along with it, it’s going to be a very, very long haul..but like all things I have been waiting on…it too will come to pass.

Exactly what have I been waiting five years for and it’s finally here as in tomorrow.  Why the one and only Acheron!!!!  Yep, I’ve been waiting for that bad boys story to surface for five years now and the wait is almost over and I swear…I’m literally buzzing from excitement.   Gah..this is killing me..so I’m sooo trying to keep myself occupied with other things to keep my mind off it.

I thought that Breaking Dawn would have helped, which it did for about 24 hours!  Gah…oh well, that was 24 hours I didn’t buzz for Acheron! It was a bit of a relief.  Hurry up Lana and read it so we can chat I’m dying here.

I have a few job interview lined up for next week, hopefully I’ll get one of them as an actual job?  Kind of excited about that….I’ve got stuff to do and need the cash to do it.  You know stuff like groceries and electricity and broadband..stuff like that!

Um, yeah, I need to call like a million people back…I’ve been very slack..but I can only claimed depression had me in it’s greedy little paws for quite a bit and it’s been a hard battle with it.  As for now..I think I’m back…thinks are starting to look brighter even at the darkest point..which I honestly think was last Thursday?

Oh well…on to bigger and better right?

So, the written record begins….

Todays’ bitching and moaning…

P is pissy because I spent most of the afternoon from about 5pm watching Law and Order SUV, then one episode of Law and Order Criminal Intent and now am watching In Plain Sight. He can’t understand how I can just “sit” and watch tv all day. Hmmm…first of all it was from about 5pm or so, and I was knitting while I was watching tv and was online. He was mad because he doesn’t like the show and gets pissy because I do. I offered to go upstairs and watch it but he said no. In fact, I started out watching it upstairs and he came up there. The tv was bothering him, so I moved downstairs and then he moved downstairs. I guess I’m not allowed to watch tv when he is at home?

I did get dinner fixed tonight….it was rather yummy! I have a new rice cooker that makes totally yummy rice with gravy.

Oh well, 383 more days of this crap. Wonder what tomorrows bitch and moan will be? I’m kinda curious to know…now that we are keeping a record of it all.

As for today….nothing much….too hot to go anyplace, too broke to go anywhere. Oh well….tomorrow is yet another day, right? w00t!

What a absolutely lovely weekend!

Let’s see:

We grilled hot dogs twice

I made a fabulous chicken and pasta salad

I had less than ten huge mugs of coffee the entire weekend (always a plus)

I read nine books

I knitted four more repeats on my scarf that is slowly coming along

I watched twelve episodes of Hogan’s Heroes

I watched four episodes of Stargate Atlantis

I watched one movie, “History of the World Part I”, I fucking love that movie.

I sat back and enjoyed the cool weather

I slept….ALOT!

Yeah, that pretty much sums up my whole holiday weekend.  I don’t think I left the house period, except to go out on the balcony to read or knit.  I have figured out that I can take my notebook out there, sit back, pop in a DVD and knit in comfort out there.  So, I have a “spot”. w00t!

Freedom means

different things to different people. Can we guess where my freedom lies?

my current desktop!

Hahahaha….you gotta love knowing how pc’s work and o/s’s work…it’s so damned cool.

w00t..more thunder storms coming our way.

Sweet!  Kind of exciting…yippee!  I’m loving the thunderstorms, it’s been so damned long since I got to enjoy them.  Talk about nature’s fireworks for the 4th! LOL

I’ve spent the better part of the day tweaking my notebook computer.  I did a full degfrag, a full analyze and a full cleanup.  I added a dual boot to it, so now I can run mac on it!  Sweet…fun times, let me tell you.

P is watching the news and all they are talking about are the fires…apparently, California is literally on fire, Oregon has a few fires starting up. Washington has a few going on too.  Sigh…I’ll just stay over here in PDX.

Other than that..not much going on here.  Just hanging out, not doing much.

Talk about cool

Last night Lana and I chit chatter over  Skype for over an hour or so!  Always a good time, let me tell you.  What did we find so fascinating that we could talk about for that long…paranormal romance and knitting!  Those two subjects alone could keep us going for months on end! LOL

Did the grocery store thing today….ouch.  Oh well, what I spent today will last me for quite a bit, as in for most of the month.  Not too bad, I guess.

I have class tonight and then I’m off totally till next Monday which is the big dreaded day.  Gah…I’m gonna be sick all fucking day on Monday, I just know it.  In the interim, I’m gonna practice on anything I can get my hot little hands on.  Tonight, I’m taking my notebook and “borrowing” a cd till after the test, then I’ll erase it.  You can never know too much, right?

If I can make it till next July, I’ll be home free.  I will be totally finished with school at least for a few years.  The industry I am in is an ever changing beast so my education will continue on till the day I retire/die or get out of it.  Good thing I get off on learning, right?

I’m thinking about “post graduation”  I might take some security classes?  I’m all about protecting and go for it in the security area.  I find it really hilarious because I started out with computers by learning how to get free long distance way back in 1979! Muahahahaha  I feel like a dinosaur….on the brink of extinction.

Oh well, back to studying.

« Older entries Newer entries »